W związku z pracami przygotowawczymi do przebudowy skrzyżowania ulic
Warszawskiej, 1 Maja, Granicznej i Nowogranicznej w
Katowicach w dniu 14 października 2006 r. w godz. 6:00-24:00
nastąpiła przerwa w kursowaniu tramwajów na odcinku Katowice Rynek - Zawodzie
Zajezdnia. Poszczególne linie tramwajowe kursowały następująco:
LINIA NR 7 – Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Rynek - Chorzów Stadion
Śląski;
LINIA NR 14 – została podzielona
na dwa odcinki: Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie Zajezdnia oraz Katowice Plac
Wolności - Rynek -
Wełnowiec
Plac Alfreda
LINIA NR 15 – Szopienice Pętla
– Zawodzie Zajezdnia (kursy na terenie Sosnowca oraz komunikacji zastępczej w
związku z przebudową torowiska pod
wiaduktem w ciągu ul. Piłsudskiego
w Sosnowcu pozostały bez zmian)
LINIA NR 36 - Chorzów Rynek
- Katowice Rynek - Chorzów Stadion Śląski. Natomiast linia 20
(wykonująca w soboty tylko kilka kursów
wieczorem) nie kursowała wcale.
Wszystkie tramwaje obsługiwały przystanek Katowice Rynek, gdzie czekały na
połączenie z komunikacją zastępczą.
W zamian za wstrzymane tramwaje kursowało 5 autobusów z firmy Benedykta Nowaka ze Świerklańca na odcinku Katowice Rynek – Zawodzie Zajezdnia, zatrzymując się na wysokości przystanków tramwajowych. Odjazdami autobusów z rynku w Katowicach kierował regulator ruchu. Do obsługi linii wydelegowano Jelcze M11: #STA 27FK, #031, #019 (tego ostatniego w godzinach popołudniowych podmienił również „mig” #011 – w #019 nie działały ostatnie drzwi co bardzo utrudniało płynne wsiadanie i wysiadanie pasażerów), L11.3 #018 oraz Ikarusa 260.04 #STA G838. Wozy były oznakowane jedynie z przodu małą tabliczką z napisem „T” lub T-X (X-oznaczenie linii np. 7, 14, 15, 36 itp.) Większość wagonów tramwajowych rezerwowych postanowiono na rynku w Katowicach, natomiast dwie „stopiątki” stały również na bocznym torze w okolicach Placu Alfreda. Roboty torowe, mające zakończyć się wraz z nastaniem „północy” przedłużyły się do godz. 0:30. Tramwaje odstawione na Rynku oraz wdłuż ulicy Warszawskiej dopiero po ukończeniu robót ok. godz. 1.00 zjechały do zajezdni. W godzinach wieczornych kursował już tylko jeden autobus zastępczy co spowodowało niemały chaos i sprawiło iż w skrajnych przypadkach pasażerowie musieli oczekiwać na transport nawet do 45 minut.
Po wznowieniu ruchu tramwaje jadące w kierunku Zawodzia
jadą lewym torem na odcinku ok. 200 metrów. Przejazd zabezpieczony jest
sygnalizacją świetlną przekaźnikową.
(Opracowanie własne, oraz korzystając z informacji zawartych na www.wpk.katowice.pl/)
Zdjęcia wykonano 14.10.2006 r.